29/3/12

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ».



Το βιβλίο της Λυδίας Σαπουνάκη-Δρακάκη και
της Μαρίας Λουίζας Τζόγια-Μοάτσου

Η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου
έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης,

θα παρουσιαστεί στο αμφιθέατρο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, τη Δευτέρα 2 Απριλίου 2012, στις 20:00



Θα μιλήσουν:
- ο Βίκτωρ Αρδίττης, διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και καθηγητής στο ΑΠΘ, σκηνοθέτης,
- ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, ιστορικός τέχνης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης,
- ο Πλάτων Μαυρομούστακος, θεατρολόγος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών,
- η Φωτεινή Μπαξεβάνη, ηθοποιός και
- οι συγγραφείς του βιβλίου.


ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου ιδρύθηκε το 1930, συγχρόνως με το Εθνικό Θέατρο και αφού είχαν προηγηθεί πολύχρονες, αποσπασματικές και συνήθως αναποτελεσματικές προσπάθειες εκπαίδευσης των ηθοποιών, κυρίως από ιδιώτες. Ως παράρτημα του Θεάτρου συνδέθηκε –και συνδέεται– στενά με την ιστορία της πόλης, δεδομένου ότι αντικατόπτριζε τις αξίες της τοπικής κοινωνίας της Αθήνας και του αστικού πολιτισμού, αποτελώντας πεδίο εφαρμογής των νέων τάσεων, συγκρούσεων και αντιστάσεων των εμπλεκόμενων προσώπων.

Από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της η σχολή συμπεριέλαβε στο διδακτικό προσωπικό της σημαντικούς ανθρώπους των γραμμάτων και της τέχνης, οι οποίοι άφησαν πολύτιμο έργο στα θεατρικά δρώμενα του τόπου. Άλλωστε, πολλοί από τους αποφοίτους της υπήρξαν οι κατοπινοί πρωταγωνιστές του Εθνικού αλλά και του ελεύθερου θεάτρου, σκηνοθέτες, θεατρικοί κριτικοί, ενδυματολόγοι, σκηνογράφοι, ηθοποιοί του κινηματογράφου και, αργότερα, της τηλεόρασης. Η εφαρμογή των προγραμμάτων διδασκαλίας της σχολής, σε συνάρτηση με τις στεγαστικές ανάγκες της, αντιμετωπίστηκε κατά περιόδους με διάφορους και συχνά περιπετειώδεις τρόπους.

Μέσα από την ενδελεχή μελέτη των ανέκδοτων πρακτικών των συνεδριάσεων του συλλόγου καθηγητών της σχολής και άλλων πηγών καταγράφεται η εξελικτική πορεία της, διερευνώνται συστηματικά οι μηχανισμοί υλοποίησης της θεατρικής εκπαίδευσης τα τελευταία 80 χρόνια και αποδεικνύεται η διαχρονικότητα των ευρύτερων προβληματισμών σχετικά με την εκπαίδευση των ηθοποιών.

Η έρευνα επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήματα σχετικά με τη διδακτική προσέγγιση της δραματικής τέχνης. Εφάρμοσε η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου δικές της μεθόδους; Ποιο δόγμα έδινε πνοή στη διδασκαλία; Οι μαθητές ενδιαφέρονταν με τη φοίτηση να αποκτήσουν απλώς τυπικά προσόντα για κοινωνική και επαγγελματική ανέλιξη ή να γίνουν «επαναστάτες της θεατρικής τέχνης»; Κατά πόσο το τρίπτυχο, στο οποίο αναφέρθηκε το 1924 ο Σπύρος Μελάς, «καινούργιο πνεύμα, καινούργια πίστη και καινούργια αντίληψη» επικράτησε διαχρονικά στη Δραματική Σχολή του Εθνικού; Ποια ήταν δηλαδή η κατεύθυνση της σχολής και ποια η συμβολή της στην επίτευξη των στόχων του Εθνικού Θεάτρου; Τι είδους δραματικές μορφές πίστευαν ότι θα έπρεπε να ενσαρκώσει ο σπουδαστής για να προσεγγίσει αυτόν το σκοπό και ποια έννοια έπρεπε να δοθεί στον δραματικό χαρακτήρα για να επιτευχθεί καλύτερα η ενσάρκωση αυτών των μορφών; Πώς και τι δίδαξε η σχολή, σε ποιο θέατρο επιδίωξε να οδηγήσει, πώς συγκρότησε και κατηύθυνε το ανθρώπινο υλικό και πώς διαχειρίστηκε το άψυχο, δηλαδή την υλικοτεχνική υποδομή;

Η μελέτη δεν περιορίζεται στην απλή παράθεση στοιχείων που αφορούν τη διαχρονική εξέλιξη της σχολής, αλλά υπακούει σε μια συνολική αντίληψη της κοινωνικής ιστορίας και της ιστορίας του πολιτισμού.

ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Η Λυδία Σαπουνάκη-Δρακάκη σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έλαβε το διδακτορικό της στην Ιστορία από το πανεπιστήμιο Paris I - Σορβόννη. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Οικονομικής και Κοινωνικής Ιστορίας του Αστικού Χώρου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης), όπου διδάσκει ιστορία των πόλεων, αστική γεωγραφία, και πολιτιστική πολιτική. Διετέλεσε πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας των Ιστορικών των Πόλεων (EAUH) και σήμερα είναι επίτιμο μέλος της. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ιστορία των αστικών πολιτικών και της δημόσιας υγείας και πρόσφατα στην πολιτιστική ιστορία και πολιτική. Έχει συγγράψει βιβλία, έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους και έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό επιστημονικών άρθρων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η Μαρία Λουίζα Τζόγια-Μοάτσου είναι κόρη του Νίκου Τζόγια, πρωταγωνιστή και διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, καθηγητή και διευθυντή της Δραματικής Σχολής του. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, όπου η πτυχιακή εργασία της είχε θέμα τη μελέτη κτιρίου για τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα. Εργάστηκε στην τεχνική υπηρεσία του Εθνικού Θεάτρου και συμμετείχε στην ομάδα μελέτης του νέου κτιρίου του Εθνικού Θεάτρου υπό την εποπτεία του καθηγητή Χρήστου Αθανασόπουλου. Εργάζεται ως μελετήτρια αρχιτέκτων στην Αθήνα. Έχει εκπονήσει μελέτες για κατοικίες, κτίρια γραφείων, εμπορικούς χώρους και σχολεία. Παράλληλα συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα και αρθρογραφεί σε αρχιτεκτονικά περιοδικά.

Τη βραδιά της παρουσίασης το βιβλίου Η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου θα διατίθεται προς πώληση στο Αμφιθέατρο του Μουσείου.

22/3/12

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ 323-30 π.Χ.

GRAHAM SHIPLEY
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ 323-30 π.Χ.
ΤΟΜΟΙ Α΄- Β΄

Μετάφραση: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου
Αθήνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης 2012
808 σελ. (τόμοι Α΄και Β΄) με 44 α/μ εικόνες, 
9 χάρτες και 8 πίνακες
ISBN: 978-960-250-493-2 (χαρτόδετο)
ISBN: 978-960-250-496-3 (πανόδετο)
Τιμή χαρτόδετου 45.00 € / τιμή πανόδετου 55.00 €
Στο βιβλιοπωλείο μας τιμή χαρτόδετου 40.50 € / τιμή πανόδετου 49.50 €


Το ζητούμενο για μια ιστορική μελέτη που φιλοδοξεί να επισκοπήσει μια ιστορική περίοδο στο σύνολό της είναι αφενός η περιεκτικότητά της, ο βαθμός σύνθεσης τον οποίο επιτυγχάνει, και αφετέρου το κατά πόσο προάγει την ιστορική έρευνα και μελέτη αναδεικνύοντας νέα στοιχεία και νέες πτυχές του υπό εξέταση αντικειμένου. Το εγχείρημα γίνεται ακόμη δυσκολότερο όταν η υπό εξέταση περίοδος είναι η ελληνιστική, εποχή δαιδαλώδης όσον αφορά τα ιστορικά γεγονότα καθώς και τις κοινωνικές, οικονομικές και ευρύτερα πολιτισμικές πτυχές που την ορίζουν, αλλά και, μέχρι πρόσφατα, μάλλον «υποτιμημένη» στο επίπεδο της ιστορικής μελέτης και έρευνας σε σύγκριση με την κλασική περίοδο της ελληνικής Αρχαιότητας.

Προτομή του Αλέξανδρου (ύψος 0.35 μ.). Βρέθηκε στην Ακρόπολη της Αθήνας (αρ. κατ. 1331), κοντά στο Ερεχθείο. Πρόκειται πιθανώς για το πρωτότυπο του τύπου του «Αλέξανδρου του Έρμπαχ» , και άρα χρονολογείται το 340-345 περ., αν δεν αποτελεί μεταγενέστερο αντίγραφο.


Ο ελληνικός κόσμος μετά τον Αλέξανδρο, 323-30 π.Χ. του Γκρέιαμ Σίπλυ αποτελεί μείζονα συμβολή στη μελέτη της ελληνιστικής περιόδου, προάγοντας τη συνθετική θεώρηση της εποχής από το θάνατο του Αλέξανδρου ως το Άκτιο με κατευθυντήρια αρχή ότι τα ιστορικά γεγονότα, η κοινωνία και η κουλτούρα συγκροτούν ένα ενιαίο όλο. Η κατανομή της μελέτης σε δέκα μεγάλα κεφάλαια, όπου παρουσιάζονται συνθετικά δυναστείες, γεωγραφικές περιοχές και θέματα, και τα οποία συνοδεύονται από πλούσιο εικονογραφικό υλικό, χάρτες, πίνακες και διαγράμματα, βοηθά τον αναγνώστη να διατηρεί τον προσανατολισμό του στον ελληνιστικό λαβύρινθο.

Αργυρό τετράδραχμο (16,91 γρ.) στο όνομα του Αλέξανδρου. Μίλητος ή Μύλασα, περ. 300-280 π. Χ. (SNG 2791). Εμπροσθότυπος: κεφαλή του Ηρακλή. Οπισθότυπος: Δίας. (Ashmolean Museum, University of Oxford)

Χαρακτηριστικά του έργου είναι η κριτική προσέγγιση παλαιότερων γενικεύσεων για την ελληνιστική περίοδο, η εκτεταμένη χρήση των πρωτογενών γραπτών πηγών, αλλά και η αξιοποίηση των πιο πρόσφατων δεδομένων της ιστορικής και αρχαιολογικής έρευνας, ιδιαίτερα στον ελλαδικό χώρο. Η εξαντλητική βιβλιογραφική τεκμηρίωση και η κριτική παρουσίαση των πηγών και των μελετών για την ελληνιστική περίοδο συμπληρώνουν τη μεγάλη αυτή επισκόπηση της εποχής, η οποία, σύμφωνα με τον συγγραφέα, «δίκαια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ελληνικωτάτη από όλες τις προβυζαντινές φάσεις της ελληνικής ιστορίας».



Ο Γκρέιαμ Σίπλυ είναι καθηγητής αρχαίας ιστορίας στη Σχολή Αρχαιολογίας και Αρχαίας Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Λέστερ. Είναι μέλος της Εταιρείας Φίλων της Αρχαιότητας (Society of Antiquaries) του Λονδίνου, της Βασιλικής Ιστορικής Εταιρείας και άλλων επιστημονικών συλλόγων. Διετέλεσε επίσης πρόεδρος του βρετανικού Συμβουλίου των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Κλασικών Σπουδών, καθώς και της Επιτροπής Σπάρτης και Λακωνίας της Βρετανικής Σχολής στην Αθήνα, της οποίας είναι μέλος από το 1974. Η πρώτη αγγλική έκδοση του Ο ελληνικός κόσμος μετά τον Αλέξανδρο, 323-30 π.Χ. ήταν υποψήφια στην τελική λίστα για το Βραβείο Ράνσιμαν. Έχει γράψει μεταξύ άλλων, A History of Samos: 800-188 BC (Clarendon Press, Οξφόρδη 1987) και Pseudo-Skylax’s Periplous(Bristol Phoenix Press/The Exeter Press, Έξετερ 2011), καθώς και ένα βιβλίο για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής σε αρχαιολόγους και ιστορικούς της Αρχαιότητας, μαζί με την Εύα Παρισινού (Hellenizein: A Flexible Structure for Teaching Greek to Archaeologists and Ancient Historians, Higher Education Academy Subject Centre for History, Classics and Archaeology, Μίλτον Κηνζ 2004).

20/3/12

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ (1915-1936)»

Παρουσίαση του βιβλίου Οι Ισραηλίτες Βουλευτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (1915-1936) που συνέγραψε ο Λέων Α. Ναρ (Εκδ. Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων)  θα γίνει τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012 και ώρα 19:30 στο νέο Αμφιθέατρο του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού. Την εκδήλωση διοργανώνει το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδας.

Θα μιλήσουν οι καθηγητές Ιωάννης Χασιώτης και Νίκος Μαραντζίδης. Χαιρετισμό θα απευθύνουν ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος και ο πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας Δαυίδ Σαλτιέλ.


Το ΜΙΕΤ έχει την αποκλειστική διάθεση των εκδόσεων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στη Βόρεια Ελλάδα.

Το βιβλίο θα διατίθεται προς πώληση στο χώρο της εκδήλωσης.


Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ
Τσιμισκή 11, 54624 Θεσσαλονίκη
2310 288.036, fax: 2310 226.460
bookstore-thessaloniki@miet.gr 
http://www.miettsimiski11.blogspot.com/

Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 9.00-15.00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9.00-21.00

19/3/12

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΗΣ

Μανόλης Βουτυράς, Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά
Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της

Σειρά: Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση 
Επιμέλεια σειράς: Δ. Ν. Μαρωνίτης
Θεσσαλονίκη, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη) 2011
444 σελ. 
ISBN 978-960-231-147-9
Τιμή 37.27 € / στο βιβλιοπωλείο μας 33.54 €


Το έβδομο και τελευταίο εγχειρίδιο της σειράς Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση επιγράφεται Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της και αποτελεί συνεργατικό πόνημα του ζεύγους Μανόλη και Αλεξάνδρας Βουτυρά. Προκαταβάλλονται με δίκαιη, πιστεύω, έμφαση δύο δυσεύρετες αρετές του εγχειριδίου.

Αμφορέας του Εξηκία, γύρω στο 530 π.Χ.
Αχιλλέας και Αίας. Βατικανό, Museo Gregoriano Etrusco

Η μία αρετή αποτυπώνεται ήδη στη διαίρεση του εγχειριδίου σε δύο σχεδόν ισότιμα μέρη. Το πρώτο, συνταγμένο από τον Μανόλη Βουτυρά, είναι εξ ορισμού αρχαιολογικό και επιγράφεται Αρχαία ελληνική τέχνη. Εξελισσόμενο σε οκτώ έντιτλα κεφάλαια, καλύπτει με επάρκεια και ενάργεια, όλο το φάσμα της ελληνικής τέχνης, από τους Σκοτεινούς Αιώνες και τη γεωμετρική περίοδο έως την όψιμη ελληνιστική εποχή.

Ιππείς από την πομπή στη ζωφόρο του Παρθενώνα
Αθήνα, Μουσείο Ακροπόλεως

Το δεύτερο μέρος, σπάνιο και απρόβλεπτο σε παρόμοιες περιπτώσεις, οφείλεται στη αρμόδια γνώση και στον επίμονο μόχθο της Αλεξάνδρας Γουλάκη-Βουτυρά. Η οποία ερευνά και συντάσσει συστηματικά σε έξι κεφάλαια τα βασικά εκείνα στοιχεία που μαρτυρούν τη γόνιμη και εξελισσόμενη επίδραση της αρχαίας ελληνικής τέχνης στα νεότερα χρόνια, από την πρώιμη Αναγέννηση έως το τέλος του 20ού αιώνα. Καταλήγοντας στα ίχνη και στα σήματα της αρχαιοελληνικής καλλιτεχνικής παράδοσης, όσα και όπως αναγνωρίζονται σε επώνυμα πρόσωπα και έργα της νεοελληνικής τέχνης.

Αμαζόνα Mattei: αντίγραφο μιας από τις Αμαζόνες της Εφέσου
Ρώμη, Palazzo Mattei

Η δεύτερη, μεθοδολογική και ιδεολογική, αρετή, αφορά τον αμφίδρομο τύπο, με τον οποίο νοείται και εφαρμόζεται στην προκειμένη περίπτωση η αρχή της ακτινοβολίας και της επίδρασης, στην πορεία και στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Επιβεβαιώνοντας την παραγωγική αξία που έχει και στον καλλιτεχνικό τομέα η μέθοδος της αμοιβαιότητας. Που πάει να πει: στη τέχνη όποιος δίνει παίρνει, και όποιος παίρνει δίνει. Έτσι μόνο το ξένο παράδειγμα τρέπεται σε οικείο και το οικείο ξενίζεται, διευρύνοντας συνεχώς τον ορίζοντα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, τόσο στη διάσταση του χώρου όσο και στο άνυσμα του χρόνου.

Τιτσιάνο, Αφροδίτη και οργανίστας, 1550-1555
Μαδρίτη, Πράδο

Τούτο σημαίνει ότι η αμφίδρομη ακτινοβολία και επίδραση της αρχαίας ελληνικής τέχνης συστήνουν έναν τύπο πολιτισμού ανοιχτού στον χώρο και στον χρόνο, προάγοντας την αρχή της αμοιβαίας ανταλλαγής και στην ευρύτερη περιοχή της οικονομίας και της πολιτικής, όταν μάλιστα κλονίζεται. Από την άποψη αυτή το έβδομο και τελευταίο εγχειρίδιο της σειράς δεν είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Δ.Ν. Μαρωνίτης
(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

13/3/12

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ «ΒΑΘΜΗΔΟΝ»

Άρις Γεωργίου
ΒΑΘΜΗΔΟΝ

Έκθεση φωτογραφίας και βιβλιοπαρουσίαση
στο Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ, Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή 11)


Έκθεση φωτογραφίας του Άρι Γεωργίου με τίτλο Βαθμηδόν εγκαινιάζεται την Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012 στις 19:30 στο βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ) στη Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή 11). Παράλληλα, στις 20:00, θα γίνει η παρουσίαση του ομότιτλου βιβλίου των Εκδόσεων University Studio Press με ομιλητές τον συγγραφέα John Harvey και τον ομότιμο καθηγητή αρχιτεκτονικής ΑΠΘ Πάνο Τζώνο.


Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 18 Απριλίου 2012 και θα λειτουργεί με το εξής ωράριο: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 10:00-15:00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00-21:00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.


«Οι άνθρωποι είναι τα μόνα πλάσματα που φτιάχνουν σκαλοπάτια ― δηλαδή μια σειρά βαθμίδων χάρη στην οποία σκαρφαλώνει κανείς ως το ύψος του και ακόμη περισσότερο. Άγνωστο παραμένει αν τα πρώτα σκαλοπάτια οδήγησαν σε κάποια σπηλιά ή σ’ ένα είδος ανυψωμένου καταφυγίου. Η εφεύρεσή τους όμως, καθώς και η ίδια η ιδέα της “σκάλας”, πρέπει να έγινε πολύ νωρίς, αφού στα παλαιότερα μεγαλοπρεπή μνημεία ή οικοδομήματα που γνωρίζουμε ―που δεν ήταν κάτι περισσότερο από μορφοποιημένους όγκους πηλού και πέτρας― η σκάλα κατείχε ήδη περίοπτη θέση».


Οι πρώτες φράσεις από το κείμενο του John Harvey στο βιβλίο Βαθμηδόν προϊδεάζουν ήδη για ένα έργο που φαίνεται να απασχολεί τον Άρι Γεωργίου εδώ και σαράντα χρόνια. Ο ίδιος σημειώνει συμπληρωματικά πως «ανάμεσα στα συστατικά που συνθέτουν την πρώτη του φωτογραφία είναι προφανές πως ο άνθρωπος που διασχίζει το σταυροδρόμι της Ερμού με την Καρόλου Ντηλ φορτωμένος με μια σκάλα παίζει καθοριστικό ρόλο και υπήρξε κατά πάσα πιθανότητα η αιτία που έστρεψε τη Retinette στη σκηνή που εκτυλίσσονταν πέντε ορόφους χαμηλότερα. Ότι, αν δεν κουβαλούσε μια σκάλα που με την έντονη γεωμετρία της αποτυπώνεται διπλά μαζί με τη σκιά της στην άσφαλτο, το πιθανότερο είναι να είχε περάσει απαρατήρητος».



INFO – Έκθεση Άρι Γεωργίου Βαθμηδόν

Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ
Τσιμισκή 11, 54624 Θεσσαλονίκη
2310 288.036, fax: 2310 226.460

Η έκθεση θα εγκαινιασθεί την Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012 στις 19:30

Διάρκεια
Σάββατο 17 Μαρτίου 2012 έως την Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Ωράριο λειτουργίας
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 10:00-15:00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00-21:00

Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310 288.036
fax: 2310 226.460