24/2/16

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΜΙΚΕ «ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΟΥΛΕΣ» ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΙΕΤ








Η συλλογή διηγημάτων της Μαίρης Μικέ

Κόκκινες ουλές

που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ίκαρος,
θα παρουσιαστεί στο Βιβλιοπωλείο
του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης,
Τσιμισκή 11, Θεσσαλονίκη,
την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016, στις 20:00.

Θα μιλήσουν οι:
Βασίλης Βασιλειάδης, ερευνητής στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
Ανδρέας Γαλανός, εκπαιδευτικός
Κατερίνα Λεμούσια, μεταπτυχιακή φοιτήτρια Φιλολογίας, ΑΠΘ


ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Οι δεκαεπτά μικρές καθημερινές ιστορίες της συλλογής, καθώς διασταυρώνονται με τη μεγάλη επίσημη Ιστορία, εστιάζουν στο πάσχον σώμα κι επιμένουν στην κοινωνική σήμανσή του μέσα από διαδικασίες χειραγώγησης, επιτήρησης, τιμωρίας, πένθους και βίας.

Παρουσιάζονται σώματα εγκλωβισμένα και πειθήνια που λυγίζουν εύκολα για να ανταποκριθούν σε θεατές κι αθέατες τεχνολογίες της εξουσίας, αλλά και άλλα που αντιστέκονται για να υπονομεύσουν ή/και να ανατρέψουν τις συνθήκες της ζωής τους. Σε κάθε περίπτωση τα σώματα σημαδεύονται. Άλλωστε ο γενικός τίτλος Κόκκινες ουλές υπογραμμίζει το σημάδι αυτής ακριβώς της βαθιάς σωματικής πληγής που ακόμα αιμορραγεί.

Αν και κατά κανόνα αποφεύγονται ακριβείς χρονικοί και χωρικοί προσδιορισμοί, μπορεί κανείς με πλοηγό έστω αυτά τα λίγα ακριβοθώρητα σήματα να σταθμεύσει σε στιγμές των εμφυλιακών και μετεμφυλιακών χρόνων, της δικτατορίας, και να οδηγηθεί με ποικίλους τρόπους (για παράδειγμα με επανεγγραφές μυθολογικών και βιβλικών επεισοδίων) ώς τα κρίσιμα σημερινά.


Η Μαίρη Μικέ είναι καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έχει γράψει τα βιβλία: Η Βάρδια του Νίκου Καββαδία. Εικονο-γραφήσεις και μεταμορφώσεις, Άγρα 1994, Μέλπω Αξιώτη. Κριτικές περιπλανήσεις, Κέδρος 1996, Μέλπω Αξιώτη, Ποιήματα (φιλολ. επιμ.), Κέδρος 2001, Μεταμφιέσεις στη νεοελληνική πεζογραφία (19ος-20ός αι.), Κέδρος 2001, Έρως (αντ) εθνικός. Ερωτική επιθυμία και εθνική ταυτότητα τον 19ο αιώνα, Πόλις 2007, Αλληλογραφία Νίκου Καββαδία - Μ. Καραγάτση (εισαγωγή, επιμέλεια, σχόλια), Άγρα 2010, Eναρμόνιον κράμα. Δοκίμια για την πεζογραφία, Άγρα 2012, Melpo Axioti, République-Bastille, (επιμέλεια – επίμετρο), Editions de la Différence, Paris 2015, Καταραμένα κι ευλογημένα χαρτιά. Γιάννης Ρίτσος –Μέλπω Αξιώτη: Σπαράγματα αλληλογραφίας (1960-1966), (εισαγωγή – επιμέλεια – σημειώσεις) Άγρα 2015, και έχει συνεπιμεληθεί τους τόμους Ο λόγος της παρουσίας. Τιμητικός τόμος για τον Παν. Μουλλά, Σοκόλης 2005, Παλίμψηστο Καβάλας. Ανθολόγιο μεταπολεμικών λογοτεχνικών κειμένων (εισαγωγή, επιμέλεια, ανθολόγηση), Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας – Καστανιώτης 2009, Aναστάσιος Δρίβας, Τα Έργα, Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη 2012, Γ. Μ. Βιζυηνός, Στους δρόμους της λογιοσύνης. Κείμενα γνώσης, θεωρίας και κριτικής (Επιλεγόμενα – Υπόμνημα), ΜΙΕΤ 2013, Mέλπω Αξιώτη, Ρεπυμπλίκ-Βαστίλλη (εισαγωγή – επιμέλεια), Άγρα 2014.

Μελέτες, άρθρα και δοκίμιά της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων.

Τα ενδιαφέροντά της στρέφονται γύρω από την ιστορία, την θεωρία και την κριτική πεζογραφικών κυρίως κειμένων του 19ου και του 20ού αιώνα.

Οι Κόκκινες ουλές είναι το πρώτο της λογοτεχνικό βιβλίο.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΜΙΕΤ: Τσιμισκή 11, 546 24 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 288036, φαξ. 2310 226460,
email: bookstore-thessaloniki@miet.gr
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΚΑΡΟΣ: Βουλής 4, 105 62 Αθήνα, τηλ. 210 3225152, φαξ. 210 3235262,
email: info@ikarosbooks.gr

16/2/16

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Peter Godfrey-Smith
Φιλοσοφία της βιολογίας
 

Απόδοση στα ελληνικά: Γιώργος Μαραγκός
Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2016
302 σελ.
ISBN 978-960-524-458-1
Τιμή 22,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 17,60 €




Το βιβλίο αποτελεί μια εύληπτη και σφαιρική εισαγωγή στη φιλοσοφία της βιολογίας. Οι αναγνώστες θα βρουν εδώ πλούσιο υλικό για να σκεφτούν την ανάπτυξη των βιολογικών ιδεών, από την αρχαιότητα έως τον 18ο αιώνα, από τον Δαρβίνο μέχρι και την ανάδυση της μοριακής βιολογίας· τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στη βιολογία και στη φυσική, με ιδιαίτερη αναφορά στον προβληματισμό για το τι είναι γενίκευση, νόμος, μηχανισμός· την πολυδιάστατη πολυπλοκότητα των έμβιων συστημάτων - από τη μοριακή σύσταση και δυναμική έως τους οργανισμούς, τους πληθυσμούς και τις κοινωνίες.

Ο αναγνώστης του βιβλίου θα εμπλακεί στη συζήτηση για το πώς οι βιολόγοι κατασκευάζουν μοντέλα που επιτρέπουν τη θεωρητική και πρακτική σύλληψη -στο σπουδαστήριο και στο εργαστήριο- πτυχών της έμβιας πολυπλοκότητας. Θα εκτεθεί στο επίπονο έργο για τη διευκρίνιση και τον ορισμό εννοιών, όπως «έμβιο είδος», και θα γνωρίσει τη σχέση ανάμεσα στον τελεολογικό και στον λειτουργικό τρόπο σκέψης. Θα μάθει για τη χρήση της εξελικτικής θεωρίας παιγνίων στην προσπάθεια να νοηθούν η κοινωνική οργάνωση και οι απαρχές της ηθικότητας. Τέλος, θα ανακαλύψει πώς νοείται ο όρος «πληροφορία» στη βιολογία και πώς η έννοια αυτή υπεισέρχεται στη μελέτη των βιολογικών φαινομένων.

Η προσπάθεια να κατανοηθεί η απέραντη ποικιλία και το κάλλος των έμβιων μορφών, λέει ο συγγραφέας, συμβάλλει ουσιαστικά στην αυτοσυνειδησία μας, σε ένα έργο εσαεί εν εξελίξει.

Ο Peter Godfrey-Smith είναι διακεκριμένος Καθηγητής της Φιλοσοφίας στο Κέντρο Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (CUNY) και Καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)








11/2/16

ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΤΑΤΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΝ. ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Δημήτρης Σπάθης
Από τον Χορτάτση στον Κούν. Μελέτες για το νεοελληνικό θέατρο 


Επιμέλεια: Νικηφόρος Παπανδρέου
Αθήνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης 2015
827 σελ. με 6 α/μ εικόνες
ISBN 978-960-250-652-3
Τιμή πανόδετου 35,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 26,25 €




Ο Δημήτρης Σπάθης ήταν ένας από τους θεμελιωτές της ελληνικής θεατρολογίας, ένας πρωτοπόρος που συνέβαλε αποφασιστικά στην εδραίωση της νεαρής επιστήμης στη χώρα μας και που μας πλούτισε με έργο υποδομής, απαραίτητο εργαλείο για τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου. Η επιστημονική του παραγωγή ήταν ως τώρα, στο μεγαλύτερό της μέρος, διάσπαρτη σε περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων, συλλογικούς τόμους, δυσεύρετα προγράμματα θεατρικών παραστάσεων. Με την παρούσα έκδοση συγκεντρώνεται αυτό το διασκορπισμένο έργο και γίνεται προσιτό σε επιστήμονες, φοιτητές, εκπαιδευτικούς, ανθρώπους του θεάτρου, συνειδητούς θεατρόφιλους.

Τα μελετήματα του τόμου καθρεφτίζουν τις ποικίλες ερευνητικές ανησυχίες του Σπάθη: αναγεννησιακή κρητική δραματουργία, θέατρο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, ρεπερτόριο των πρώτων ελληνικών θιάσων, άνθηση της κωμωδίας και της κοινωνικής σάτιρας τον 19ο αιώνα, εδραίωση του επαγγελματικού θεάτρου στο νέο ελληνικό κράτος, καθιέρωση του σκηνοθέτη και σκηνικές αναζητήσεις κατά τον 20ό αιώνα. Όλα αυτά συνιστούν με τη διαδοχή τους μιαν άτυπη ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου, καταγράφουν τη διαδρομή του προς την ωριμότητα μέσα από τη δυναμική σχέση παράδοσης και ανανέωσης.

Βασικό χαρακτηριστικό των προσεγγίσεων του Σπάθη είναι το γεγονός ότι δεν βλέπει τα θεατρικά φαινόμενα απομονωμένα. Συνδέει την ελληνική εκδοχή με το ευρωπαϊκό προηγούμενο, την καλλιτεχνική πρόταση με την πολιτική συγκυρία, την εξέλιξη του θεάτρου με την ιστορία των καλλιτεχνικών ρευμάτων, των ιδεών και των νοοτροπιών. Ένα άλλο, εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η «σκηνοκεντρική» σκόπευσή του. Δεν γράφει μια ιστορία των θεατρικών κειμένων αλλά της σύνολης θεατρικής δραστηριότητας, ενδιαφέρεται ταυτόχρονα για τους δραματουργούς και για τους θεατρίνους, για τα κείμενα και τους χώρους, για τη σκηνή και την πλατεία. Τα μελετήματα του Δημήτρη Σπάθη, εξερευνώντας δύσβατες περιοχές και προτείνοντας πρωτότυπες ερμηνείες, αποτελούν πολύτιμη συμβολή στην πολιτισμική μας αυτογνωσία.

Ο Δημήτρης Σπάθης γεννήθηκε στο Κάιρο το 1925. Τέλειωσε το γυμνάσιο της ιστορικής Αμπετείου Σχολής το 1942. Στη συνέχεια (1942-1944) φοίτησε στο Γαλλικό Λύκειο του Καΐρου. Από τον Ιούνιο του 1944 ως το τέλος του 1945 υπηρέτησε στο Βασιλικό Ναυτικό: στη Μέση Ανατολή πρώτα, κατόπιν στην Ελλάδα κατά την Απελευθέρωση. Το 1946 αποστρατεύτηκε και γύρισε στην Αίγυπτο. Ακολούθησαν οι περιπέτειες του Εμφυλίου, που τον οδήγησαν πίσω στην Ελλάδα, στο βουνό, και τελικά πρόσφυγα στη Σοβιετική Ένωση. Αρχικά στην Τασκένδη, όπου από το 1950 ως το 1955 σπούδασε στη Σχολή Θεατρολογίας του Κρατικού Θεατρικού Ινστιτούτου. Τέλειωσε τις σπουδές του με άριστα, και η Σχολή τον πρότεινε για μεταπτυχιακά στη Μόσχα. Έπειτα από εξετάσεις του δόθηκε υποτροφία για το Ινστιτούτο Ιστορίας των Τεχνών της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ, στο τμήμα Ιστορίας του Θεάτρου. Το 1959 υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή, με θέμα τη διαμόρφωση του Ρεαλισμού στο νεοελληνικό δράμα. Προηγουμένως είχε αρχίσει να εργάζεται ως επιστημονικός συνεργάτης-ερευνητής στο ίδιο Ινστιτούτο. Τον Ιούνιο του 1965 επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου συνεργάστηκε με το περιοδικό Επιθεώρηση Τέχνης. Από τον Μάιο του 1967 ως τον Αύγουστο του 1974 έζησε αυτοεξόριστος στο Παρίσι. Μετά τη δεύτερη επιστροφή του στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο του 1974, δίδαξε Ιστορία του Θεάτρου σε τρεις δραματικές σχολές: του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου (1975-1978), του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (1976-1979) και του Θεάτρου Τέχνης (1981-1984). Πολύ αργά, μόλις το 1983, αρχίζει η θητεία του στο πανεπιστήμιο. Πρώτα με σύμβαση (ειδικός επιστήμονας) στα τμήματα Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1983-1984) και του Πανεπιστημίου Κρήτης (1984-1986)· έπειτα αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ (1986-1991)· τέλος, καθηγητής στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1991-1993), του οποίου αναγορεύτηκε στη συνέχεια ομότιμος καθηγητής. Το 1986 εξέδωσε τον τόμο Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο. Επτά μελέτες (University Studio Press) και το 1995 την κωμωδία του Γ.Ν. Σούτσου Αλεξανδροβόδας ο ασυνείδητος (Κέδρος). Το 2007 κυκλοφόρησε από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης ο τιμητικός τόμος Ζητήματα ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου. Μελέτες αφιερωμένες στον Δημήτρη Σπάθη, σε επιμέλεια Έφης Βαφειάδη και Νικηφόρου Παπανδρέου. Πέθανε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 2014.





ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Κωσταντίνος Χατζόπουλος
Φθινόπωρο
Δημήτρης Πολυχρονάκης
«Η ώρα των ποιητών». Το Φθινόπωρο του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου και η φθινοπωρινή αισθητική του συμβολισμού

Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2016
466 σελ.
ISBN 978-960-524-451-4
Τιμή 12,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 9,60 €

 
 

Το Φθινόπωρο του Κωσταντίνου Χατζόπουλου είναι ένα έργο σταθμός της ελληνικής πεζογραφίας, καθώς αποτελεί το κορυφαίο πεζογράφημα του συμβολισμού στην Ελλάδα. Χαμηλόφωνο και ατμοσφαιρικό, μεταφέρει τον αναγνώστη του στην ελληνική επαρχία των αρχών του 20ού αιώνα για να αφηγηθεί τα ερωτικά και υπαρξιακά αδιέξοδα των ανθρώπων της. Με τη μελαγχολική και υποβλητική αισθητική του που κάνει πράξη τον ίδιο τον τίτλο του, το Φθινόπωρο έθεσε τις βάσεις μιας ποιητικής μυθιστοριογραφίας που διαθλά την εξωτερική πραγματικότητα μέσα από την εσωτερική ζωή των ηρώων, φέρνοντας στην επιφάνεια τις πιο μύχιες και σκοτεινές ζώνες του ψυχισμού τους. Με αυτή την έννοια, άνοιξε τον δρόμο της μοντέρνας πεζογραφίας προς τον εσωτερικό κόσμο, όπου οι αόριστες διαθέσεις και οι φευγαλέες εντυπώσεις των ατόμων γίνονται το άλλο όνομα του υπαρξιακού κενού μέσα τους.

Ανιχνεύοντας την ιστορική διαδρομή της έννοιας του συμβόλου στη μοντέρνα λογοτεχνία, η μελέτη του Δημήτρη Πολυχρονάκη επικεντρώνεται στα καλλιτεχνικά ρεύματα του συμβολισμού και της παρακμής για να αναδείξει την επίδραση που άσκησαν στο Φθινόπωρο του Χατζόπουλου. Για την ακρίβεια, αναλύονται τόσο σε ιδεολογικό όσο και σε υφολογικό επίπεδο τα στοιχεία εκείνα που προσδιόρισαν τη φθινοπωρινή αισθητική του συμβολισμού και αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο τα κάνει πράξη το μυθιστόρημα του Χατζόπουλου μέσα από την εσωτερική εστίασή του, τους φασματικούς διαλόγους, τη χαλαρή πλοκή, τους σκιώδεις χαρακτήρες, τους κλειστούς χώρους και τα ερημικά τοπία της φύσης.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου) 

9/2/16

ΕΚΕΙΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ. ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1914-1919)

Σπύρος Λαζαρίδης
Εκείθεν της Αγίας Παρασκευής. Το τοπίο της δυτικής υπαίθρου της Θεσσαλονίκης (1914-1919)
 

Θεσσαλονίκη, University Studio Press 2016
126 σελ. με έγχρωμες και α/μ εικόνες
ISBN 978-960-12-2250-9
Τιμή 13,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 10,40 €  




«...Η περιοχή που μας ενδιαφέρει βρίσκεται στο προσκήνιο και το κρίσιμο τριήμερο της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης και της εισόδου σ' αυτήν του Ελληνικού Στρατού. Οι Τούρκοι ήταν καλά οχυρωμένοι με γραμμή άμυνας: "υψώματα Β. Θεσσαλονίκης Στρατώνες Πυροβολικού και Ιππικού". Δεν χρειάστηκε να γίνει μάχη, η Θεσσαλονίκη παραδόθηκε και η 7η μεραρχία εγκαθίσταται "εις Λεμπέτ, Χαρμάνκιοϊ και Καραϊσίν". Το Χαρμάνκιοϊ είναι μια εκτεταμένη περιοχή με κεντρικό πυρήνα την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στον Εύοσμο, Καραϊσίν είναι η παραφθορά του ονόματος Καρά Χουσεΐν (Πολίχνη). Ο μέραρχος Κλεομένης παίρνει διαταγή από τον διάδοχο Κωνσταντίνο, κατά τις 5 το πρωί της 28ης, ημέρα Κυριακή, να κρατήσει με τη μεραρχία του τους Βούλγαρους έξω από τη Θεσσαλονίκη, στην "οδό Σερρών". Εκεί, με τον καιρό άσχημο, " το ψύχος δριμύ η βροχή διαρκής", στα "500 μ. ίσως και πλεόν πέραν των στρατώνων του πεζικού και πυροβολικού" στήνεται το ανθρώπινο φράγμα...».

(από το βιβλίο) 





8/2/16

ΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ, ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ. ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΤΟΥ 1917

Αλέκα Καραδήμου-Γερόλυμπου
Οχυρωμένο στρατόπεδο, ανοχύρωτη πόλη. Καταστροφή και αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης μετά την πυρκαγιά του 1917

Θεσσαλονίκη, University Studio Press 2016
103 σελ. με έγχρωμες και α/μ εικόνες
ISBN 978-960-12-2241-7
Τιμή 11,00 €
/ στο βιβλιοπωλείο μας 8,80 €



«...Η πυρκαγιά του 1917 και η ανοικοδόμηση της Θεσσαλονίκης στα μεσοπολεμικά χρόνια υπήρξαν δύο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της που είχαν ξεχαστεί μέσα στη δίνη των δύσκολων χρόνων του πολέμου και των τραγικών απωλειών του, του εμφυλίου, της μετανάστευσης. Σταδιακά μετά την μεταπολίτευση, ορισμένοι ερευνητές συνειδητοποιήσαμε το μέγεθος και την σπουδαιότητα της επέμβασης που υπερέβαινε κάθε άλλο πολεοδομικό εγχείρημα στην Ελλάδα. Τα ερωτήματα ήταν πολλά: Πώς και γιατί οι τότε ιθύνοντες πήραν τόσο ριζοσπαστικές αποφάσεις στην συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία; Μέσα σε ποιο πλαίσιο γνώσεων και απόψεων; Με την υποστήριξη ποιας νομοθεσίας και ποιου επιτελείου μηχανικών, αρχιτεκτόνων και πολεοδόμων; Και γιατί άραγε ξεχάστηκε η εντυπωσιακή πράγματι εμπειρία, όχι απλώς της ανοικοδόμησς της πόλης, αλλά και του πλήρους νασχεδιασμού της;

Έτσι, μετά από ένα πρώτο άρθρο του αρχιτέκτονα Χρίστου Τσιλαλή για τον επί κεφαλής της Επιτροπής του Σχεδίου, γάλλο αρχιτέκτονα Ερνέστ Εμπράρ, το 1976, άρχισαν να δημοσιοποιούνται διαφορετικές ερευνητικές προσεγγίσεις, που ανέδειξαν την σημασία του γεγονότος και τις επιπτώσεις του στην νέα πόλη όπως αναδύθηκε μέσα από τις στάχτες...».

(από το βιβλίο)     





6/2/16

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ. ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ

Μπεάτε & Σερζ Κλαρσφελντ
Απομνημονεύματα. Κυνηγώντας τους Ναζί

Μετάφραση: Καρίνα Λάμψα
Αθήνα, Εκδόσεις Καπόν 2016
496 σελ. με α/μ εικόνες
ISBN 978-618-5209-01-8
Τιμή 24,50 € / στο βιβλιοπωλείο μας 19,60 €




Το ζεύγος τους είναι ένας μύθος, η ζωή τους μια εποποιΐα. Η ιστορία τους αρχίζει στην αποβάθρα του παρισινού μετρό, με έναν κεραυνοβόλο έρωτα ανάμεσα στην κόρη ενός στρατιώτη της Βέρμαχτ και το γιο ενός Ρουμάνου Εβραίου που πέθανε στο Άουσβιτς. Βλέποντας πρώην ναζί εγκληματίες να αποκτούν πρόσβαση σε θέσεις ευθύνης, θα στρατευθούν σε ένα πολύχρονο αγώνα, με στόχο την απόδοση δικαιοσύνης. Θα καταδιώξουν φυγόδικους ναζί, όπως ο Αλόις Μπρούνερ ή ο Γιόζεφ Μένγκελε και θα σύρουν πολλούς, όπως τον διαβόητο ‘χασάπη της Λυών’, Κλάους Μπάρμπι, στα γαλλικά δικαστήρια.

Παράλληλα, θα κάνουν ένα τιτάνιο έργο για τη διατήρηση της μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, για το οποίο θα παρασημοφορηθούν από τη Γαλλική και τη Γερμανική Δημοκρατία, όπως και από το κράτος του Ισραήλ.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


 

5/2/16

ΠΗΓΑΙΝΕΛΑ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ. ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ

Αλέξης Κυριτσόπουλος
Πηγαινέλα στα σύννεφα. Ένα παραμύθι εμπνευσμένο από τα ποιήματα του Γιώργου Σαραντάρη

Εικονογράφηση: Αλέξης Κυριτσόπουλος
Αθήνα, Ίκαρος / Μουσείο Μπενάκη 2015
64 σελ. με έγχρωμες εικόνες
ISBN 978-960-572-076-6
Τιμή 16,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 12,80 €




Το βιβλίο αυτό αποτελεί το τέταρτο στη σειρά: Αν διάβαζα… ποιητές της γενιάς του '30. Ο Αλέξης Κυριτσόπουλος εμπνέεται από τους στίχους των μεγάλων ποιητών της γενιάς του ’30 και γράφει παραμύθια με φόντο τις μοναδικές του εικόνες.

Διαβάζοντας τα ποιήματα του Γιώργου Σαραντάρη ο Αλέξης Κυριτσόπουλος ανακάλυψε χρώματα, φώτα, παιχνίδια, έρωτες, γιορτές, άλογα, ήλιους, θάλασσες, σύννεφα, και έγραψε ένα τρυφερό αλληγορικό παραμύθι που τα συνοδεύει.






Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΚΟΡΙΝΘΟ

Σωκράτης Σ. Κουρσούμης
Ο Απόστολος Παύλος στη ρωμαϊκή Κόρινθο

Αθήνα, Εκδόσεις του Φοίνικα 2015
101 σελ. με έγχρωμες εικόνες
ISBN 978-960-6849-49-7
Τιμή 12,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 10,80 €




«Ο Απόστολος Παύλος έμεινε στην Κόρινθο περισσότερο από ότι σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας. Εκεί άλλωστε έγραψε τις δύο επιστολές του Προς Θεσσαλονικείς και πιθανότατα την Προς Ρωμαίους επιστολή ενόψει της επίσκεψής του στην πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας.

Τους ιδιαίτερους δεσμούς που ανέπτυξε με την Εκκλησία της Κορίνθου πιστοποιεί η στενή και διαχρονική σχέση του με μέλη της χριστιανικής κοινότητας της πόλης, ορισμένα μάλιστα από τα οποία υπήρξαν συνοδοιπόροι και συνεργάτες του, όπως ο Έραστος, ο Ακύλας, η Πρισκίλλα και η Φοίβη από τις Κεγχρεές (Προς Ρωμαίους 16:1, 3, 23). Αυτό που αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων (18:8), ότι «και πολλοί των Κορινθίων ακούοντες επίστευον και εβαπτίζοντο», μοιάζει να επιβεβαιώνεται από το αξιοπρόσεκτο αριθμό ονομάτων Χριστιανών της Κορίνθου που καταγράφεται στα κείμενα της Καινής Διαθήκης.

[...] Η μέριμνα του Παύλου για την ομόνοια των μελών της Νέας Εκκλησίας και την καλή λειτουργία της επιβεβαιώνεται και από τις δύο επιστολές που απηύθυνε προς τη χριστιανική κοινότητα της πόλης.

Η Προς Κορινθίους Α΄ επιστολή γράφτηκε μεταξύ 55 και 56 μ.Χ., με στόχο να επιλυθούν εσωτερικά προβλήματα της νεοϊδρυθείσας Εκκλησίας της Κορίνθου που ανέκυψαν μετά την αναχώρηση του Παύλου.[...]

Η Προς Κορινθίους Β΄ επιστολή χρονολογείται λίγο αργότερα, περί το 56 μ.Χ., και εστάλη από τον Παύλο κατά την Γ΄ Αποστολική Περιοδεία του, καθ΄ οδόν από την Έφεσο στην Κόρινθο...».

«...Με βάση τα στοιχεία που η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει έως σήμερα στο φώς και διαρκώς μελετώνται, συμπεραίνεται πως η χριστιανική πίστη εδραιώθηκε στην Κόρινθο τουλάχιστον τέσσερις αιώνες μετά την έλευση και διδασκαλία του Παύλου, μολονότι η τοπική χριστιανική κοινότητα διέθετε εξαρχής μέλη που δραστηριοποιήθηκαν ενεργά στο πλευρό του Αποστόλου και πέραν των στενών γεωγραφικών ορίων της πόλης...».

(από το βιβλίο) 



4/2/16

«ΜΑΣΚΕΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΜΕΛΙΚΗ» ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΙΕΤ

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
παρουσιάζει την έκθεση

ΜΑΣΚΕΣ
Από τη συλλογή του Γιώργη Μελίκη

στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Όλγας 108
17 Φεβρουαρίου έως 10 Απριλίου 2016 

 Μπαμπούγερο, Αποκριά, Φλάμπουρο Σερρών
Ύφασμα, σιρίτια, χάντρες, καρποί, αλογότριχες, χαρτί, κλωστές, 2,30 x 0,40 μ.

Η έκθεση ΜΑΣΚΕΣ από τη συλλογή του Γιώργη Μελίκη εγκαινιάζεται την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 στις 20:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ (Βίλα Καπαντζή - Βασιλίσσης Όλγας 108). Διάρκεια έκθεσης έως τις 10 Απριλίου 2016.

Παρουσιάζονται πάνω από εβδομήντα μάσκες του Δωδεκαημέρου και της Αποκριάς, που χρησιμοποιούνται σε δρώμενα και μαγικοθρησκευτικές τελετές της λαϊκής παράδοσης. Προέρχονται από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας και μεταφέρουν σπάνιες αναφορές της συλλογικής συνείδησης, της ιστορικής ταυτότητας αλλά και της μνήμης: από τη Σίβα της Κρήτης μέχρι το Ισαάκιο του Διδυμοτείχου και από τη Σκύρο μέχρι τη Νέδουσα της Μεσσηνίας, κυρίως όμως από περιοχές της Μακεδονίας, τις Σέρρες, τη Δράμα, την Κοζάνη, την Ημαθία, την Καστοριά.

Μπαμπούγερος (ηλικιωμένος), Δωδεκαήμερο, Καλή Βρύση Δράμας 
Δέρμα, ύφασμα, γιδόμαλλο, καρποί, κλωστές, 0,90 x 0,40 μ.

Φθαρτή, φτιαγμένη από φθηνά και προσιτά υλικά, η μάσκα είναι μέρος από το όλον της φορεσιάς του μεταμφιεσμένου ενός δρώμενου. Είναι η ταύτιση και η ταυτοπροσωπία που οδηγεί στην υπέρβαση, που αποκτά χαρακτήρα μετεμψύχωσης και μετενσάρκωσης, εργαλείο του υποσυνειδήτου εκείνου που τη φορά.

Πουρπούρης, Δωδεκαήμερο, Ισάακιο Διδυμότειχο Έβρου (Ανατολική Θράκη, Κουρτκιοί) 
Κολοκύθα, κέρατα κριαριού, ύφασμα, χρώμα, τρίχες αλόγου, 0,80 x 0,50 μ.

Ο Γιώργης Μελίκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μελίκη Ημαθίας, έναν τόπο που η λαογραφία προίκισε με τέσσερα κορυφαία έθιμα και λαϊκά δρώμενα: τα Αναστενάρια, τον Καλόγερο, τις Λαζαρίνες και τους Τζαμάλαρους, εξέλιξη των οποίων θεωρούνται τα σημερινά Ρουγκάτσια ή Ραγκουτσάρια. Εδώ, δημιούργησε το «Εθνογραφικό Κέντρο Γιώργης Μελίκης – Κέντρο Έρευνας Μάσκας», το οποίο στεγάζεται σε ένα κτίριο 1.400 τ.μ. Μουσειολογικά, το υλικό που εκτίθεται στο Κέντρο περιλαμβάνει δύο μεγάλες ενότητες από τον Άυλο και τον Υλικό Πολιτισμό: ηχητικά, τηλεοπτικά και φωτογραφικά ντοκουμέντα, καθώς και συλλογές λατρευτικών αντικειμένων που σχετίζονται με τα Αναστενάρια, μασκών, ταμάτων λαϊκής λατρείας, γελοιογραφιών κ.ά. Στο ισόγειο του κτιρίου λειτουργεί μόνιμη έκθεση με τα μέσα, τα αντικείμενα, τα ρούχα, τα σύμβολα, τις πληροφορίες, τις φωτογραφίες και τα τελετουργικά στοιχεία των πιο σημαντικών εθίμων της περιοχής. Το Κέντρο αποτελεί τον φυσικό χώρο δράσης των κατοίκων, καθώς τα μεγάλα έθιμα της Μελίκης τελούνται σ’ αυτόν ακριβώς το χώρο. Ταυτόχρονα, διοργανώνονται διαφόρων ειδών εκθέσεις, ενώ επιλεγμένο μέρος του Αρχείου εκδίδεται, κυκλοφορεί και διατίθεται από το πωλητήριο του Κέντρου.

Σιβιανή, Αποκριά, Σίβα Κρήτης
Ρίζα αγαύης, κέρατα, μαλλιά, δέρματα, μπογιές, 0,75 x 0,25 μ.

«…Για το πώς θα επιτελέσεις είσαι «έτοιμος από καιρό». Δεν σου το είπε κανείς ποτέ, κανείς δεν στο ψιθύρισε. Αυτόκλητα και αναπάντεχα έρχεται η ώρα για την ανατροπή . Έτσι, αυτόκλητα και αναπάντεχα, χωρίς να καταλαβαίνω ακόμη και σήμερα το πώς, από παιδί έγινα ο “άλλος”. Όχι για κάτι πολύ σε χρονική διάρκεια, αλλά “ζω” για το μέγα θάμα της υπέρβασης. Καμία καταπίεση, κανένα άγχος, καμία αναστολή. Όλα ενταγμένα στην καθημερινότητα και στη βιωτή. Έτσι δέχομαι το εγκάλεσμα: στην αποστροφή μιας σκέψης, στην κατάληξη μιας λέξης, στη μέση μιας ανάσας.

Τζαμάλαρος, Δωδεκαήμερο, Πιέρια - Αιγές 
Κάπα από ακατέργαστο μαλλί τράγου, κρανίο με κέρατα τράγου, 
αρμαθιά από χαρακτηριστικά κουδούνια, τορβάς, 1,60 x 1,20 μ.

Για τους άλλους, τους απέξω, αιτία και αιτιατό περιέχονται και ολοκληρώνονται στο «φαίνεσθαι». Για μας που ζούμε την επιτέλεση, αιτία και αιτιατό περιέχονται και δρουν με το «είμαστε», με το «είμαι» για τον καθένα ξεχωριστά. Αυτό το διαβατήριο «είμαι» στη συνέχεια συγκροτείται στο «είμαστε» και μπαίνουμε στη σφαίρα του μεταφυσικού, που κρατάει όσο το πετάρισμα του ματιού. Όμως, στο ανυπολόγιστο αυτό χρονικό διάστημα πατώ τη φωτιά, ως αναστενάρης, και δεν καίγομαι, σπαθίζω τον αέρα, ως ρουγκάτσι, και η κάθε μου σπαθιά χαιρετίζει και εγκαλεί τον Τζαμάλαρο των Πιερίων και των Αιγών. Δέχομαι τις Λαζαρίνες κάθε χρόνο του Λαζάρου στην αυλή μου, ως ομοαίματες και ομογάλακτες αδερφές και ερωμένες του Μεγαλέξαντρου, και στον Καλόγερο, σκορπίζομαι όπως τα πολυσπόρια που ρίχνει η νοικοκυρά στη γη και φυτρώνω και γιγαντώνομαι. Εξήντα τόσα χρόνια, αψηφώντας τη διάρκεια που γνωρίζω εξαρχής ότι κρατάει όσο το πετάρισμα του ματιού, φτάνει μόνο να μου δοθεί. Εδώ, στην τροπή και ροπή του ενιαύσιου κύκλου, στη Μελίκη».

Γ. Μελίκης

INFO – έκθεσης «ΜΑΣΚΕΣ»

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ
Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Βίλα Καπαντζή – Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 108
Ταχ. Διευθ.: Τ.Θ. 50742, 54014 Θεσσαλονίκης 22

 
Η έκθεση θα εγκαινιασθεί την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016, στις 20:00

Διάρκεια
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου έως και Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Ωράριο λειτουργίας
Από Τρίτη έως και Κυριακή: 10.00-18.00
Δευτέρα: κλειστά

Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό

Πληροφορίες
τηλ. 2310 295 170-1 καθημερινές 9.00 – 14.30
και 2310 295 149 τις ώρες λειτουργίας της έκθεσης

ΟΑΣΘ
αν κινείστε προς το κέντρο: 3, 5, 6, 8, 33, 39 (στάση Ανάληψη)
αν κινείστε προς τα νοτιοανατολικά: 5, 6, 8, 33 (στάση Πέτρου Συνδίκα)

1/2/16

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΜΙΕΤ

Αγαπητοί φίλοι,

Το Ίδρυμά μας, τον Φεβρουάριο κάθε έτους, παρέχει τη δυνατότητα στους βιβλιόφιλους να αγοράζουν από τα βιβλιοπωλεία μας σε ειδικές τιμές τις εκδόσεις μας, καθώς και τις εκδόσεις άλλων αξιόλογων ιδρυμάτων και οργανισμών. Φέτος οι προσφορές μας αρχίζουν τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου και διαρκούν μέχρι τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016. 

Στο βιβλιοπωλείο μας (Τσιμισκή 11) θα ενημερωθείτε αναλυτικά για τις

 Μεγάλες προσφορές, 40% και 50%,  στις εκδόσεις του ΜΙΕΤ, του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ, του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (ΕΛΙΑ) του ΜΙΕΤ,

καθώς και  για τις

● Ειδικές τιμές, 30% έως 50%, στις εκδόσεις άλλων ιδρυμάτων  και οργανισμών,  που συμμετέχουν στον μήνα προσφορών του Ιδρύματός μας. Στο συνημμένο αρχείο μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικότερα.

Αν, πριν μας επισκεφθείτε, επιθυμείτε περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε  να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά στο 2310 288 036 ή με e-mail στη διεύθυνση bookstore-thessaloniki@miet.gr. Θα χαρούμε πολύ να σας εξυπηρετήσουμε.

Διευκρινιστικά σας αναφέρουμε ότι

 Οι προσφορές στις εκδόσεις του ΜΙΕΤ, του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ, καθώς και του ΕΛΙΑ του ΜΙΕΤ, ισχύουν στα βιβλιοπωλεία του Ιδρύματός  μας. Για τη Θεσσαλονίκη:

-Βασιλίσσης Όλγας 108 (Βίλα Καπαντζή), τηλ. 2310 295 170

-Τσιμισκή 11, τηλ. 2310 288 036

 Οι ειδικές τιμές στις εκδόσεις άλλων ιδρυμάτων και οργανισμών ισχύουν αποκλειστικά στο βιβλιοπωλείο μας (Τσιμισκή 11).

Επίσης,

● Εξαιρούνται των προσφορών μας εκδόσεις που εμπίπτουν στο νόμο περί ενιαίας τιμής βιβλίου.

Ακολουθεί πίνακας με τα ιδρύματα που συμμετέχουν στο μήνα προσφορών:


ΙΔΡΥΜΑ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
40%
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ALPHA BANK (ALPHA, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΙΟΝΙΚΗ)
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΙΣΤΟΣ
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΠΟΝ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ)
30%-50%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΤΙΝΟΣ-ΑΤΩΝ
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΚΡΗ ΑΡΚΤΟΣ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ)
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΗΣΙΔΕΣ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ)
40%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ)
30%
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ)
40%
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
40%
ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΚΑΡΙΑΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΥΚΑΔΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
40%
ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΘ΄ ΗΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
40%
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ-ΣΧΟΛΗ  ΜΩΡΑΪΤΗ
40%
Η ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
40%
ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΙ ΕΦΗΣ ΜΙΧΕΛΗ
40%
ΙΔΡΥΜΑ ΡΙΖΑΡΕΙΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
40%
ΙΔΡΥΜΑ ΣΑΚΗ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ
40%
ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
40%
ΚΑΪΡΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΝΔΡΟΥ
40%
ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ «ΔΙΕΞΟΔΟΣ»
40%
ΚΕΝΤΡΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ-ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕΛΠΩΣ ΜΕΡΛΙΕ
40%
ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ –ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ
40%
ΜΙΕΤ, ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΤΕ, ΕΛΙΑ του ΜΙΕΤ
40% & 50%
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
40% & 50%
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
40%
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ
40%
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ Β.Ε.
40%
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΡΑΚΗΣ
40%
ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ
40%
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
40%
SYLVIA IOANNOU FOUNDATION -ΕΚΔΟΣΕΙΣ ADVENTURE        
30%-45%






Βιβλιοπωλείο Πολιτιστικού Κέντρου Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Βίλα Καπαντζή, Βασιλίσσης Όλγας 108, τηλ. 2310 295 149, 

2310 295 171
Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα – Παρασκευή 9.00-14.30

Βιβλιοπωλείο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Τσιμισκή 11, τηλ. 2310 288 036

Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 9.00-15.00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9.00-21.00