Κείμενα: Κική Δημουλά, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, Τάκης Μαυρωτάς, Ν. Π. Παΐσιος
Αθήνα, Ίδρυμα Εικαστικών τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη 2015
143 σελ. με έγχρωμες εικόνες
ISBN 978-618-80324-7-7
Τιμή 25,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 22,50 €
«...Ο Τέτσης με την πρόσφατη δουλειά του, της περιόδου 2010-2014, συνεχίζει να ενσωματώνει την πολυμάθεια στην ευαισθησία του, και να εστιάζει τη δράση του στη ζωγραφική απόδοση του καταιγιστικού, σκληρού, αλλά και λυτρωτικού ελληνικού φωτός. Ο Σαρωνικός και η Ύδρα, για άλλη μια φορά, αποτελούν εναύσματα της δημιουργικής του ενάργειας. Οι τόποι αυτοί γεμίζουν την ψυχή του και πυροδοτούν με ένταση τις εικόνες του. Ξεκινάει πάντα με ένα πρωταρχικό, λιτό σχέδιο στη λευκή επιφάνεια του μουσαμά, με τη μνήμη και το πνεύμα του ελεύθερα στην προσέγγιση και την απόδοση του οράματός του. Έμπειρος μύστης της τέχνης, τολμά να ακροβατεί ανάμεσα στην ηδονικότητα των χρωμάτων και τη στοχαστική σιωπή του μαύρου χρώματος. Πολλές φορές ζωγραφίζει με ζεστές ώχρες ή με όλες τις αποχρώσεις του γκρίζου, με έντονη διάθεση απλοποίησης, δίνοντας έμφαση στην ελευθερία της χειρονομιακής του έκφρασης και στο βάθος της έντασης των χρωμάτων και των αντιπαραθέσεών τους. Παθιασμένα υπηρετεί την αισθητική αρμονία της ζωγραφικής και τα χρώματά του ξεχωρίζουν με τη λάμψη, τη ζωντάνια και την αυθεντικότητά τους. Ο οίστρος της πινελιάς του με την ανάγλυφη υφή και την κινητικά φωτεινότητα αποκαλύπτει τη χθόνια ενέργεια και καθηλώνει το βλέμμα του θεατή με την τολμηρότητα του χρωστήρα και τους δυνατούς του τόνους. Όπως στις θαλασσογραφίες με τα άπεφθα χρώματα, που απλώνονται έως τα ακρότατα όρια του ορίζοντα. Εάν, όμως, σταθούμε αντιμέτωποι με το μνημειακό του πεντάπτυχο ( Ζάστανι Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV,V, λάδια σε μουσαμά, 2011-2014) όπου ο απόκρημνος βράχος της Ύδρας, με την αιώνια σκληράδα, ορθώνεται πάνω από τη θάλασσα και υψώνεται προς τον ουρανό, μέσα από την κυρίαρχη συμφωνία των γκρι τόνων, θαρρείς ότι τα χρώματά του μας παραπέμπουν στη θλίψη της τέφρας. Ο βράχος αυτός, όπως και τα βουνά στο έργο του Τέτση, αποπνέει μια διαφορετική σημειολογική φόρτιση, παίζοντας με την έννοια του χρόνου, της στιγμής και του τέλους. Η ζωγραφική του πάντα διακρίνεται για την καθαρότητα, τη διαύγεια, την τάξη και απλώνεται στον χώρο και τον χρόνο...»
Τάκης Μαυρωτάς
Διευθυντής Εικαστικού Προγράμματος
Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
(από το βιβλίο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου