Κατάλογος έκθεσης
Κείμενα: Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης, Jonas Storsve
Αθήνα, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης 2017
Σελίδες: 168, με έγχρωμες εικόνες
Διαστάσεις: 21,5 x 27,5 εκ.
Δίγλωσση έκδοση: ελληνικά - αγγλικά
ISBN 978-618-5060-22-0
Τιμή: 25,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 22,50 €
«…Έχοντας δει επί ώρες τα έργα του Twombly, Venus και Apollo με
όλα τα δηλωτικά συνοδευτικά τους επίθετα, θεώρησα πως ένας διάλογος με έργα της
αρχαιότητας θα ήταν ιδανικός: πρώτον γιατί κάτι τέτοιο δεν είχε ξαναγίνει σε
έκθεση˙ δεύτερον, γιατί η πρωτοτυπία θα συνδυαζόταν με το ενδιαφέρον όχι μόνον
του ελληνικού αλλά και του ξένου κοινού στην Αθήνα˙ τρίτον, για την χρονική
σύμπτωση της έκθεσης με την documenta
14 στην Αθήνα. Τέλος, γιατί η βαθειά ριζωμένη σκέψη μου για έναν «απρόσμενο
επισκέπτη» (an unexpected visitor)
στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, που χρόνια είχε να ξαναγίνει μετά την παρουσίαση
της Αθηνάς του Arezzo
το 2010-2011, ήταν να φέρω τον μοναδικό, αταξίδευτο έως τώρα κρατήρα του
Εργότιμου και του Κλειτία, το περίφημο αγγείο Francois, από τη Φλωρεντία.
[…] Επομένως, η κυρίαρχη σκέψη μου ήταν ο συνδυασμός δυο καλλιτεχνών με απόσταση 2500 χρόνων και αυτό αποτυπώθηκε και στο αρχικό μου σκεπτικό, όπως αυτό διατυπώνεται παρακάτω: περίπου 2500 χρόνια μετά τον Αθηναίο ζωγράφο, ένα παιδί γεννιέται, ανατρέφεται και ανδρώνεται σε μιαν άλλη ήπειρο, στις Η.Π.Α. Και κάποια στιγμή, αυτός ο νεαρός άνδρας, ο Cy Twombly, ταξιδεύει στη Μεσόγειο και μετά μεταναστεύει σε μια από τις πατρίδες του πολιτισμού, την Ιταλία, σ’ έναν κόσμο γεμάτο μύθους, αγάλματα, μουσεία, κτήρια και εικόνες, βιβλία που μυθολογούν, που διαβάζοντάς τα καταγράφονται στον σκληρό δίσκο της γνώσης και της φαντασίας του και από ‘κει ξεκινά ένα ταξίδι δημιουργίας με θέματα αλλιώτικα από αυτά που διδάχθηκε από τους δασκάλους του έστω και για λίγο στο Black Mountain College στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Εκεί που εκτός από τον R. Rauschenberg γνώρισε τον Charles Olson και το πλέξιμο του λογοτεχνικού μοντερνισμού με τη σύγχρονη προχωρημένη (avant-garde) τέχνη. Η επαφή του με τη Μεσόγειο, με την ελληνική μυθολογία, με την ελληνική και ρωμαϊκή τέχνη, ουσιαστικά με την αρχαιότητα της Μεσογείου και την αρχαία ελληνική και λατινική γραμματεία, τον κάνει να ταξιδέψει στον χώρο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας με τη δική του γλώσσα, τη δική του σφραγίδα, τον δικό του κώδικα: ένα μινιμαλιστικό πολυεπίπεδο συμβολισμό…»
Νικόλαος Χρ.
Σταμπολίδης
(από τον πρόλογο του καταλόγου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου