Ο Βάλτερ Μπένγιαμιν και το Σχέδιο Eργασίας περί Στοών
Μετάφραση:Μανόλης Αθανασάκης
Επιστημονική επιμέλεια-πρόλογος: Αριστείδης Μπαλτάς
Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2009
592 σελ., τιμή: 30,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 25.50 €


Έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους σημαντικότερους και πολυσχιδέστερους στοχαστές του 20ού αιώνα. Το έργο του αποδείχθηκε πρωτοπόρο ως προς τα κομβικά πεδία της σύγχρονης φιλοσοφικής, επιστημονικής και κοινωνικής σκέψης, όπως η ιστοριογραφία, η φιλοσοφία της γλώσσας, η λογοτεχνική θεωρία, η μεταφρασεολογία, οι πολιτισμικές σπουδές, η αστική γεωγραφία, η μαζική κουλτούρα και επικοινωνία, οι τεχνολογίες του οπτικού πολιτισμού. Συνδεδεμένος με τη Σχολή της Φρανκφούρτης, ο Μπένγιαμιν διαμόρφωσε εντούτοις μια ιδιότυπη εννοιολογική εξάρτυση και μεθοδολογία για να προσεγγίσει μύθους και εικόνες που προσιδιάζουν στη νεωτερικότητα ως ιστορική εποχή και πολιτισμική συνθήκη. Εστιάζοντας το βλέμμα του τόσο στις καθημερινές εκφάνσεις του υλικού αστικού πολιτισμού όσο και σε ιδέες, έργα και γεγονότα του 19ου αιώνα, σχεδίασε μια ιστορία και συνάμα θεωρία της νεωτερικότητας, που αποτελεί σημείο αναφοράς για τη μεταγενέστερη σκέψη.
Τα κυριότερα έργα του είναι:
- «Goethes wahlverwandtschaften» («Οι εκλεκτικές συγγένειες του Γκαίτε»)
- «Ursprung des deutschen trauerspiels» («Προέλευση της γερμανικής τραγωδίας»)
- «Das kunstwerk im zeitalter seiner technischen reproduzierbarkeit» («Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του»)
- «Einbahnstrasse» («Μονόδρομος»)
- «Berliner kindheit um neunzehnhundert» («Τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το 1900»)
Τα κυριότερα έργα του είναι:
- «Goethes wahlverwandtschaften» («Οι εκλεκτικές συγγένειες του Γκαίτε»)
- «Ursprung des deutschen trauerspiels» («Προέλευση της γερμανικής τραγωδίας»)
- «Das kunstwerk im zeitalter seiner technischen reproduzierbarkeit» («Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του»)
- «Einbahnstrasse» («Μονόδρομος»)
- «Berliner kindheit um neunzehnhundert» («Τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το 1900»)

Η Susan Buck-Morss είναι καθηγήτρια πολιτικής φιλοσοφίας και κοινωνικής θεωρίας στο πανεπιστήμιο Cornell.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου