ΤΟ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
(ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ)
Πρόλογος: Διονύση Καψάλη
Αθήνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης 2011
31 σελ.
ISBN: 978-960-250-487-1
Τιμή 6.00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 5.40 €
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGpuOi601iPM98jm8qtXW_4eosCeEKsUutWyYVQ7brJs_QS-ZG0u34iUElWHOGLCFX3cPtx5S2xYumfVL6IA3K9dn5QmmLBlS6qPSScNLhGvo0juUpVJY0_1YElHm20ynSyIMz0JBQ97WJ/s200/%25CE%25A4%25CF%2583%25CE%25B9%25CF%2581%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2582.jpg)
Παράλληλοι, επομένως; Σε καιρό πολέμου, ο Σεφέρης και ο Τσίρκας μιλούν από την ίδια αμήχανη θέση του παροπλισμένου στα μετόπισθεν συναγωνιστή που αγωνιά για την έκβαση της μάχης, με μια σημαντική διαφορά: ο πόλεμος του Σεφέρη ήταν κατά του κοινού εχθρού· ο πόλεμος του Τσίρκα είναι ο Εμφύλιος. Πώς λοιπόν, με ποιο κοινό μέτρο, θα συγκρίνουμε και θα συνυπολογίσουμε την ανάγκη που οδηγεί τον ένα και τον άλλο στον Μακρυγιάννη ή τον Σολωμό, όταν η ιστορική τομή ενός εμφυλίου πολέμου τους έχει τοποθετήσει στις αντίπαλες όχθες ενός αγεφύρωτου χάσματος; Η απάντηση, δύσκολη σε κάθε περίπτωση, μπορεί εντούτοις να στηριχτεί σε δύο υποθέσεις. Πρώτον, ότι η προηγούμενη μεγάλη τομή, ο Πόλεμος κατά του Άξονα, δεν έχει ακυρωθεί· το ηθικό κύρος της είναι ακόμα ενεργό και για τους δύο άνδρες. Δεύτερον, ότι όχι μόνο ως λογοτέχνες αλλά και ως πολίτες, ο Σεφέρης και ο Τσίρκας μπορεί εντέλει να πατούν σε κοινό έδαφος, και την ανάγκη τους να προσφύγουν στον Μακρυγιάννη και τον Σολωμό εν καιρώ πολέμου να την έχουν πλάσει τα ίδια υλικά: με τα λόγια του Σεφέρη, ‘ο αγώνας, το αίμα, ο πόνος και η δίψα της δικαιοσύνης’».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου