Ελληνικές Θάλασσες. Ένα φωτογραφικό ταξίδι στον χρόνο
Greek Seas. A photographic journey in time
Κατάλογος έκθεσης
Κείμενα: συλλογικό
Γενική επιμέλεια:
Αλίκη Τσίργιαλου
Αθήνα, Μουσείο
Μπενάκη, Εκδοτικός Οίκος Μέλισσα 2013
324 σελ. με έγχρωμες
και α/μ εικόνες
ISBN 978-960-204-328-8
Τιμή 65,00 € / στο βιβλιοπωλείο μας 58,50
Στον τόμο αυτό παρουσιάζεται μια επιλογή από θέματα ελλήνων και ξένων φωτογράφων που καλύπτουν την περίοδο από το 1850 έως σήμερα: μια διαδρομή στη φωτογραφική αναπαράσταση του ελληνικού θαλασσινού τοπίου μέσα από εικόνες με καλλιτεχνικές αξιώσεις, άλλες σκηνοθετημένες με σκοπό να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες ιδεολογίες, άλλες προορισμένες για μαζική επικοινωνία.
Oι πρώτοι ξένοι περιηγητές-φωτογράφοι, οι οποίοι από το 1839 έφταναν στη χώρα, και οι λιγοστοί έλληνες συνάδελφοί τους ταύτισαν το ελληνικό τοπίο με τις κλασικές αρχαιότητες. Η θεματογραφία των ελληνικών φωτογραφικών εικόνων διευρύνθηκε από το 1880 λόγω της διάδοσης της φωτογραφικής μηχανής και την τεχνική εξέλιξη του μέσου.
Κατά τον Μεσοπόλεμο, το τοπίο προσλαμβάνεται ως μήτρα εθνικής ταυτότητας, και το Αιγαίο αναδύεται ιδιαίτερα ως διαχρονικό σύμβολο. Στις δεκαετίες του 1950 και 1960, γνωστοί φωτογράφοι συνεργάζονται με τον Ε.Ο.Τ και εικονογραφούν τα έντυπα και τις αφίσες του. Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται μια υποκειμενική προσέγγιση του θαλασσινού τοπίου με τη χρήση ποικίλων τεχνικών, αφαιρετικών τάσεων και διεθνών φορμαλιστικών κανόνων, έως την εμφάνιση της ψηφιακής εικόνας που καταργεί τον φωτογραφικό ρεαλισμό.
Στον τόμο αυτό παρουσιάζεται μια επιλογή από θέματα ελλήνων και ξένων φωτογράφων που καλύπτουν την περίοδο από το 1850 έως σήμερα: μια διαδρομή στη φωτογραφική αναπαράσταση του ελληνικού θαλασσινού τοπίου μέσα από εικόνες με καλλιτεχνικές αξιώσεις, άλλες σκηνοθετημένες με σκοπό να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες ιδεολογίες, άλλες προορισμένες για μαζική επικοινωνία.
Oι πρώτοι ξένοι περιηγητές-φωτογράφοι, οι οποίοι από το 1839 έφταναν στη χώρα, και οι λιγοστοί έλληνες συνάδελφοί τους ταύτισαν το ελληνικό τοπίο με τις κλασικές αρχαιότητες. Η θεματογραφία των ελληνικών φωτογραφικών εικόνων διευρύνθηκε από το 1880 λόγω της διάδοσης της φωτογραφικής μηχανής και την τεχνική εξέλιξη του μέσου.
Charles Avezou, Δήλος, 1914
Κατά τον Μεσοπόλεμο, το τοπίο προσλαμβάνεται ως μήτρα εθνικής ταυτότητας, και το Αιγαίο αναδύεται ιδιαίτερα ως διαχρονικό σύμβολο. Στις δεκαετίες του 1950 και 1960, γνωστοί φωτογράφοι συνεργάζονται με τον Ε.Ο.Τ και εικονογραφούν τα έντυπα και τις αφίσες του. Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται μια υποκειμενική προσέγγιση του θαλασσινού τοπίου με τη χρήση ποικίλων τεχνικών, αφαιρετικών τάσεων και διεθνών φορμαλιστικών κανόνων, έως την εμφάνιση της ψηφιακής εικόνας που καταργεί τον φωτογραφικό ρεαλισμό.
(πηγή: Εκδοτικός Οίκος Μέλισσα)
Δημήτρης Χαρισιάδης, Καθέλκυση του πλοίου «Παγκόσμιος Χάρις»,
Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, 1962
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου